اعتصابات سراسری کارگران نفت

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه شماره یک
حزب حکمتیست (خط رسمی)

۱ تیر ۱۴۰۰

این صف برای پیروزی به میدان آمده است

اعتصابات سراسری کارگران نفت

نبض ایران لحظه به لحظه با اعتصابات گسترده و سراسری کارگران نفت، می زند.

در ادامه اعتراضات و اعتصابات ماه گذشته در بخش های مختلف در صنایع نفت و پتروشیمی ها، از روز گذشته بار دیگر دهها بخش در شهرها مختلف وارد اعتصابات سراسری شده اند.

هزاران كارگر رسمی و غیر رسمی، پیمانکار و قراردادی، با هر سابقه کار و مهارت و تخصص و … مختلف، در آبادان، گچساران، بهبهان، بوشهر، عسلویه و تهران، وارد اعتصاب شده اند!

اعتصاب سراسری كارگران صنایع نفت و گاز، برای خواست و مطالبات عمومی و "ویژه" همه كارگران در بخش های مختلف، براه افتاده است!

از افرایش دستمزد و سقف دستمزدها، تا كوتاه كردن دست پیمانكاران و لغو قوانین برده وار "مناطق ویژه اقتصادی"، از ایمنی محیط کار، تجهیزات و امکانات تهویه و سرمایشی و گرمایشی تا بالابردن استاندارد بهداشتی و خوابگاها و حق تشكل و تجمع، مطالبه جمعی این اعتصابات است!

اعتصابات گسترده تر و بیشتری در راه است!

كارگر نفت، آن رهبر سرسخت دیروز ، امروز و چهار دهه بعد در قامت کارگر آگاه، دیوارهای چهل ساله "آپارتاید" و جداسازی از سایر بخش های طبقه كارگر در سایر صنایع را شكست! توطئه ها و دسیسه های باندهای حكومتی برای مهار اعتراضات ش را خنثی كرد و پشت سر گذاشت.

شكاف قسمتی و قراردادی بین خود، را هم آورد و همبسته و متحد پا به میدان گذاشت! شكاف و تفرقه ای كه قراردادهای متعدد و متنوع با دهها شركت پیمانكار، صف متحد و همبسته این بخش از كارگران این صنعت اصلی را شقه شقه كرده بود، را هم آورد! كارگر پیمانكار نه در رقابت با كارگر رسمی كه متحد او اعلام كرد كه همچون رفقایش به اعتصاب كارگران رسمی می پیوندد.

اعتصابات گسترده تر و بیشتری در راه است! اعتصاباتی كه توسط شبكه ای از كارگران پیشرو، سازماندهندگان و دست اندرکاران مجمع عمومی و شوراها هدایت می شود.

اگر دشمن طبقاتی در حاكمیت پس از رنگ باختن سریع رنگ ریاكاری "مستضعف پناهی" ش، با درس گیری از نقش كارگر نفت در انقلاب ٥٧، آموخت و از همان روز اول به جدال كارگر نفت رفت تا به سرنوشت حكومت قبلی دچار نشود! و با امنیتی و نظامی كردن محیط كار این بخش از طبقه، توانست بساط استثمار و بهره كشی از كارگر در ایران را بازسازی كند!

كارگر نفت هم آموخت كه نه در شمایل "مستضعف" محیط های اسلامی، كه بعنوان كارگر متمدن، آگاه، متحد و متشكل از جا بر خیزد و جدال ناتمام با حكومت استثمار و فقر و بردگی را در شرایط دیگری و این بار قوی تر، مصمم تر و روشن بین تر، به پیش ببرد!

كارگر نفت در اولین قدم دیوارهای جداسازی با سایر بخش های طبقه كارگر در كشور را خراب كرد! تا شكاف های قسمتی و دستمزدی و شرایط كاری متفاوت و … را پركند، متحد و همبسته به میدان بیاید!

حركتی كه به درست توسط سندیكا كارگران هفت تپه مورد گرمترین حمایت ها قرار می گیرد.

این تازه آغاز كار است!

طبقه كارگر در ایران پسا انتخابات، پسا مضحكه ای كه حاكمیت تلاش كرد آن را "به سلامت" و با "كمترین هزینه" سپری كند، تازه جدال اش را در سطح و فاز دیگری، فرسنگها به پیش، آغاز كرده است!

ایران پسا هفت تپه و فولاد و نفت، نمی تواند ایرانی در مسیری، جز سوسیالیستی باشد.

حزب حكمتیست (خط رسمی) خود را بخشی از جنبش طبقه كارگر ایران میداند و در این راه تمامی تلاش خود برای بیشروی كارگران نفت را، بکار می برد.

زنده باد جنبش مجمع عمومی

زنده باد جنبش برپایی شوراهای کارگری