تذکر سازمان ملل به انگلیس به منظور پذیرش پناهجویان

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

آژانس پناهندگان سازمان ملل، در پی غرق شدن چندین نفر در راه مهاجرت به انگلیس در آبراهه مانش میان فرانسه و انگلیس، از دولت انگلیس خواست به تعهدش در پذیرش سالانه ۵ هزار مهاجر یا پناهنده، عمل کند.


روزنامه گاردین نوشت دولت انگلیس پیش از این وعده داده بود سالانه ۵ هزار پناهنده را بپذیرد، اما از این اقدام سر باز زده است.
آژانس پناهندگان سازمان ملل از دولت انگلیس خواسته است فورا برای آغاز روند پذیرش پناهجویان، اقدام و راه های امن و قانونی به منظور پذیرش مهاجران ایجاد کند یا راه های موجود را گسترش دهد. به نوشته گاردین، خانواده غرق شده در تلاش بودند تا به همراه پناهجویان دیگری از طریق دریا، از فرانسه به انگلیس برسند، اما قایق آنان دچار حادثه شد.
روزنامه گاردین به نقل از روسلا پاگلیوچی- لور (Rossella Pagliuchi-Lor)، نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در انگلیس نوشت امیدوار است دولت انگلیس، روند متوقف شده را هر چه زودتر به راه اندازد. وی افزود همه گیری ویروس کرونا، شرایط پناهجویان را دشوارتر، وخیم تر و بی ثبات تر کرده است و فاجعه ای که بتازگی در آبراهه مانش روی داد، نیاز به اقدامات بین المللی متمرکز را بیش تر نشان داد.
گاردین افزود: در سال جاری میلادی، هفت هزار و چهارصد پناهجو با قایق های کوچک و از طریق دریا به انگلیس آمده اند که در مقایسه با شمار سال گذشته میلادی، چهار برابر شده است. به نوشته گاردین، تاکنون ۷ نفر از پناهجویان برای رسیدن به انگلیس، جانشان را از دست داده اند که در مقایسه با پارسال، سه نفر بیش تر است.