گاردین: افزایش فزاینده مراجعه‌ قشر متوسط انگلیس برای دریافت کمک غذایی

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «طبقه متوسط انگلیس از فرط گرسنگی مجبور به مراجعه به مراکز توزیع کمک‌های غذایی شده است» نوشت: مراکز توزیع کمک‌های غذایی شاهد مراجعه فزاینده گروهی از شهروندان هستند که پیش‌تر از جایگاه شغلی خوب و درآمد مطلوبی برخوردار بودند و اکنون مجبور به استفاده از کمک‌های غذایی و دریافت خدمات رفاهی برای نخستین بار از زمان همه گیری کرونا شده اند.

به موجب این گزارش، شبکه بانک غذایی انگلیس اعلام کرد اعضای این شبکه در حال اعطای کمک غذایی به موج جدیدی از مراجعه کنندگان از طبقه متوسط هستند؛ خانواده و افرادی که به واسطه شیوع بحران کرونا بیکار شده و شغل خود را از دست داده اند.

«اندرو فورسی» مدیر این شبکه می‌گوید ما شاهد مراجعه خانواده‌هایی به مراکز توزیع مواد غذایی هستیم که پیش از همه گیری ویروس کرونا قادر به پرداخت قبوض و تامین مواد غذایی مورد نیاز خود بودند.

تحقیقات نشان می‌دهد پیش از شیوع کووید- ۱۹ اکثر افرادی که به مراکز توزیع مواد غذایی مراجعه می‌کردند بی بضاعت و نیازمند بودند. اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که چگونه افزایش هزینه‌های زندگی طبقه متوسط انگلیس را نیز مجبور به مراجعه به این مراکز کرده است.

یک مرکز توزیع مواد غذایی در شهر دادلی انگلیس می‌گوید افراد جدیدی که برای دریافت کمک در جریان همه گیری کرونا به این مرکز مراجعه می‌کنند پیش‌تر هرگز از کمک‌های غذایی استفاده نکرده اند. آن‌ها به یک سبک زندگی مشخصی عادت و همواره کار کرده اند.

این مرکز اعلام کرد جملاتی که هر روز از زبان مراجعه کنندگان شنیده می‌شود اینگونه است: ”این آخرین راه چاره است“، ”نمی دانستم دیگر باید چه بکنم“، ”چند روزی است که چیزی نخورده ام“، ”کودکانم گرسنه هستند“ و ”نمی دانم چه کار کنم“.

بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز توزیع کمک‌های غذایی پیش از شیوع ویروس کرونا از اقشار اسیب پذیر بودند و به لحاظ درآمد در سطح پایینی قرار داشتند. آن‌ها اکنون با افزایش هزینه‌های مواد غذایی و انرژی مواجه شده و به لحاظ اجتماعی بیشتر در انزوا قرار گرفته اند.

براساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون بیش از صد و سه هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 46 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.