گسترش اعتراضات دانشجویی هم‌زمان با سالگرد آبان ۹۸

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

هم‌زمان با آغاز سالگرد آبان ۹۸، اعتراضات سراسری در ایران از جمله در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی روز سه‌شنبه در شهرهای متعدد شدت گرفت.

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از دانشگاه‌های مختلف در روز سه‌شنبه ۲۴ آبان، نشان می‌دهد هم‌زمان با اعتراضات شهری، دست‌کم در دانشگاه‌های تهران، بهشتی، شریف، علم و فرهنگ، رازی کرمانشاه، آمل، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، اصفهان، نوشیروانی بابل، و گیلان اعتراضات دانشجویی جریان دارد. 

در دانشگاه یزد، دانشجویان شعار دادند: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک.» گروه پرشماری از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در تجمعی شعار «مرگ بر خامنه‌ای» دادند. دانشجویان معترض دانشگاه هنر و معماری پارس، در حالی که پاهایشان را بر زمین می‌کوبیدند، شعار دادند: «این نهضت آبان است، دیکتاتوری تمام است.». روز سه‌شنبه همچنین دانشجویان معترض دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات در تهران شعار دادند: «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان.». 

در دانشگاه کردستان نیز، گروه پرشماری از دانشجویان معترض با شعار «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» تظاهرات کردند. صدها دانشجوی دانشگاه تبریز نیز راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند و شعارهایی برای «آزادی» و علیه جمهوری اسلامی سر دادند. در دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشجویان پشت در بسته دانشگاه شعارهای ضدحکومتی دادند. صدها دانشجوی معترض در دانشگاه بهشتی تهران تظاهرات کردند و شعار دادند: «هر کسی که بی‌طرفه، مسلما بی‌شرفه». 

در دانشگاه صنعتی شریف نیز معترضان شعار دادند: «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه.» دانشجویان معترض در دانشگاه رازی کرمانشاه نیز فریاد زدند: «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه.» در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر نیز تظاهرات دانشجویی با شعارهایی در حمایت از اعتراضات سراسری ایران سر داده شد. معترضان در دانشگاه اصفهان نیز علیه بسیج شعار دادند و فریاد «آزادی» سر دادند.