جانسون رفت اما میراث زشت او ادامه دارد

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

وبسایت "میدل ایست آی" در گزارشی، به استعفای "بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا از کرسی خود پس از استعفای بیش از 50 تن از وزرا و معاونان وزرای دولت وی و اراده جدی حزب محافظه کار جهت کنار گذاشتن او پرداخته و تاکید دارد که بوریس جانسون در طول سه سال حضور خود در قدرت، با حمایت‌های میلیونر‌های پُر نفوذ در حزب محافظه کار و همچنین چهره‌های رسانه‌ای سرشناس و متنفذ، قدرت را کسب و حفظ کرده و اکنون تمامی آن‌ها به نوعی اجماع جهت کنار گذاشتن وی رسیده اند.

میدل ایست آی در گزارش خود تاکید دارد که شاید جانسون از قدرت کنار گذاشته شود، ولی آن‌هایی که امید به ایجاد تغییر در عرصه سیاست بریتانیا در عصر پسا بوریس جانسون را دارند، چندان نباید امیدوار باشند، زیرا به احتمال فراوان و با توجه به اینکه نخست وزیر آتی بریتانیا نیز هم حزبیِ بوریس جانسون است، سیاست‌ها و رویه‌های نادرست وی همچنان در قالب و اشکالی دیگر ادامه خواهد یافت.

پایگاه خبری "میدل ایست آی" در این رابطه می‌نویسد: «پس از اعلامِ خبر استعفا و کناره گیری "بوریس جانسون" از کرسی نخست وزیری بریتانیا، بسیاری خوشحال شدند. مساله‌ای که البته به واسطه سیاست‌های نَه چندان مطلوب وی کاملا قابل درک است. با این حال، به آن‌هایی که انتظار "تغییر" در عصر پسا بوریس جانسون را دارند باید یک خبر داد: بعید است که یک چنین اتفاقی رخ دهد. نخست وزیر بعدی بریتانیا نیز به احتمال فراوان همان راه و مسیرِ سیاست‌های ریاضت اقتصادی بوریس جانسون را ادامه خواهد داد.

در این راستا نخست وزیر آتی بریتانیا نیز در مورد مسائلی نظیر: برگزیت، آزادی‌های مدنی، مساله حقوق بشر، ملی گرایی انگلیسی و پوپولیسمِ سطحی، زشت و شرورانه، همان سیاست‌های جانسون را در پیش خواهد گرفت. باید به یاد داشته باشیم که بوریس جانسون صرفا به واسطه سیاست‌های خود از کرسی قدرت به زیر کشیده نشد، کما اینکه برخی از هم حزبی‌های وی ضمن تایید سیاست هایش تاکید داشتند که جانسون وظیفه خود را در تقابل با چپ ساختارشکن در انگلستان برای دوره کوتاهی از آغاز به قدرت رسیدنش تاکنون به پایان رساند. اکنون کل ساختار حاکم در بریتانیا بدون سپر در برابر موج بزرگ شهروندان و کارگر معترض به شرایط وخیم اقتصادی در بریتانیا قرار گرفته است.