دشمن طبقاتی از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است!

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
در حاشیه هجوم نیروهای امنیتی به معدنچیان اعتصابی سونگون
 
دیروز پنجشنبه اعتصاب پیوسته بیش از دوهزار کارگر معدن مس سونگون ورزقان، با گسیل نیروی یگان‌ ویژه به محل اعتصاب در معدن روبرو شد و نیروهای امنیتی درصدد شکستن اعتصاب برآمدند. شایان ذکر است که ده‌ها نیروی ضدشورش و یگان ویژه به صورت مسلح به معدن اعزام شده و با سرکوب کارگران دست‌کم هفت نفر را بازداشت کردند. در چند روز گذشته که کارگران دست به اعتصاب زدند مسئولین حکومتی بجای تلاش برای تحقق خواسته‌های کارگران تنها تهدید به سرکوب و برخورد امنیتی کرده‌اند.

اینها همه در حالیست که سران ریز و درشت حاکمیت، از خامنه‌ای منفور و سران جنایتکار سه‌قوه و رسانه‌های حکومتی‌شان تا پادوهای امنیتی و بسیجی آنها، در شیپور "مقابله با توطٸه‌های دشمن" می‌دمند. هر احدالناسی می‌داند که این "دشمن" کسی جز طبقه کارگر و مردم درصحنه نیست و این ترهات حاکمیت چیزی جز "ماشه کشیدن" نیروهای امنیتی این نظام بروی مطالبات کارگران و جنبش عظیم بپاخاسته برای آزادی، معیشت و رفاه در جامعه ایران نیست. این‌ها "دشمن"شان را خوب شناخته‌اند و می‌دانند که از  رگ گردن به این حاکمیت نزدیک‌تر است؛ قدرت به‌میدان آمده جنبش عظیم محرومان جامعه ایران برای خط بطلان کشیدن روی تمامیت این نظام را دیده‌اند؛ خیال می‌کنند که می‌توان "سنت کشتار دشمن در همه دوران‌ها" را تکرار کرد و به راحتی دیروزشان، امروز هم بساط شکنجه و اعدام و ترور و تیر خلاص‌زدن به رهبران سوسیالیست و دست‌اندرکاران اعتصابات و اعتراضات کارگری و مردمی در صحن جامعه پهن کرد.

پاسخ نیروهای سرکوبگر و پهلوان پنبه‌های امروز این حاکمیت را طبقه کارگر و مردم ایران می‌دهند. دستی که روی اعتصاب کارگر و مردم حق‌طلب بلند شود را باید شکست؛ منتظر عکس‌العمل سایر بخش‌های طبقه کارگر در محکوم کردن حمله پادوهای حاکمیت به معدنچیان اعتصابی سونگون و در همبستگی و حمایت از هم‌طبقه‌ای‌های خود باشید! منتظر اعتصابات گسترده کارگران در سایر بخش‌ها و ضد-حمله جنبش شورایی و بسیج گسترده مردم ایران در مراکز کار و محلات علیه قلعه فرسوده این حاکمیت باشید! مردمی که بنیادهای ایدٸولوژیک این نظام را ویران و منسوخ اعلام کرده‌اند، طبقه کارگری که می‌دانند اقتصاد و فرهنگ و جامعه و زندگی می‌تواند جور دیگری اداره شود و بر پاشنه دیگری بچرخد، محال است که تا سرنگونی کامل این حاکمیت از اریکه قدرت و برپایی جهانی آزاد و برابر متوقف شود. این دیگر حکمی نیست که نیازی به اثبات داشته باشد و هر کله‌پوکی از کاربدستان این حاکمیت بدان اذعان کرده است و خطر را با گوشت و پوست حس کرده است. شومن‌بازی نیروهای امنیتی این نظام در حمله به اعتصابات اخیر کارگران معدن سونگون دوام نمی‌آورد. درست همان‌گونه که گسیل نیروهای اوباش این نظام به هفت‌تپه، به پتروشیمی‌ها، به عسلویه، به معلمان و بازنشستگان و به رانندگان شرکت واحد راه به جایی نبرد. این حاکمیت در مقابل غول بپاخاسته طبقه کارگر ایران از پالایشگاه‌های نفت، از نیروگاه‌های برق و آب، از ترانسپورت و فولاد و هفت‌تپه و بافق و هپکو تا صف به‌هم پیوسته و متحد معلمان و بازنشستگان، با هم‌سرنوشتی این طبقه و انزجار مشترک میلیون‌ها انسان علیه جمهوری اسلامی چه می‌کند؟! مشت نمونه خروار است و قمپز درکردن‌های این حاکمیت با گسیل نیروهای جبون امنیتی آن به صفوف مقاومت و مبارزه کارگران و مردم محروم محکوم به شکست است.
 
حزب حکمتیست (خط رسمی)
۱۷ تیر ۱۴۰۱ – ۸ ژوٸیه ۲۰۲۲