حکم‌های تخریب، بیش از۲۰ هزار منزل متعلق به‌ فلسطینیان را تهدید می‌کند

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

یک روزنامه عبری زبان نوشت، صدها خانواده ساکن بخش شرقی اورشلیم در پی صدور حکم‌های تخریب و عدم تصویب پروژه‌های ساخت‌وساز با خطر تخریب فوری خانه‌هایشان مواجه هستند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارش صبح امروز (سه‌شنبه) خود نوشت که مسؤولان ساخت‌وساز در شهرداری اسرائیل همزمان با استمرار تشدید دستورالعمل‌های برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز در بخش شرقی شهر اورشلیم و عدم تصویب پروژه‌های ساختمانی فلسطینی‌ها، درخواست‌های مالکان خانه‌های واقع در این بخش برای توقف طرح‌های تخریب را رد کرده و دستور تخریب این خانه‌ها را صادر کردند.

طبق این گزارش، حکم‌های تخریب، بیش از ۲۰ هزار منزل متعلق به فلسطینیان در اورشلیم را تهدید می‌کند و مقامات دولت اسراٸیل در شهرداری اورشلیم در چارچوب سیاست آپاراتد قومی این شهر و اخراج ساکنان اصلی آن و کاهش تعدادشان، از تنظیم نقشه‌ها و پروژه‌های ساختمانی فلسطینی‌ها خودداری می‌کنند.

دادگاه اسرائیل روز دوشنبه دادخواست‌های ۵۸ خانواده ساکن شهر اورشلیم  از شهرک سلوان برای توقف تخریب خانه‌هایشان را رد کرد، این در حالی است که آخرین پروژه ساختمانی در سلوان سال ۱۹۷۷ توسط مقامات اسرائیل تایید شده بود.

هاآرتص در ادامه نوشت، رد درخواست‌های این خانواده‌ها به شهرداری اسرائیل اجازه می‌دهد حکم‌های تخریب را فورا اجرا کند.