فراخوان به مردم آزادیخواه ایران: حول پرچم "کنگره سراسری شوراهای مردمی" متحد شویم

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
مردم آزادیخواه ایران

جامعه ایران وارد دوران سرنوشت سازی شده است. چند دهه مقابله و مقاومت و مبارزه شما مردم آزادیخواه علیه استثمار، فقر، زن ستیزی، بی حقوقی، استبداد سیاسی  و برای آزادی و برابری، دیوار قدر قدرتی حاکمیت را فرو ریخته است.

امروز سرنگونی جمهوری اسلامی و چگونگی آن، آینده جامعه بعد از جمهوری اسلامی و شکل و نوع حکومتی که ضامن اعمال اراده مردم در سرنوشت خود، چگونگی تضمین یک زندگی مرفه، آزاد، امن و انسانی بعد از جمهوری اسلامی است، روی میز ما مردم آزادیخواه ایران قرار گرفته است. تجربه انقلاب ٥٧ و شکست آن و تجربه همه انقلاب های ناکام مانده در جهان به ما میگوید که آینده را باید با قدرت خود بسازیم و این جز توسط حکومتی که بدست خود ما و به اراده جمعی و با دخالت مستقیم ما آینده را شکل بدهد، ممکن نیست. امروز اداره شورایی جامعه، بعنوان تنها ضامن دخالت همگانی و دمکراتیک مردمی، علاوه بر "نه به جمهوری اسلامی" به یک "آری" روشن شما مردم آزادیخواه  در امکان شکل‌دادن به یک ساختار دمکراتیک و مردمی، تبدیل شده است.

"کنگره سراسری شوراهای مردمی" تنها شکل و نوع حکومتی است که دخالت مردم را در اداره جامعه، در قانون گذاری و اجرای قوانین مملکت تضمین میکند. تنها شکل حکومتی است که اعمال اراده مردم در سرنوشت و آینده جامعه را تضمین میکند. پایه های اولیه حاکمیت شوراهای سراسری مردم ایران، شوراهایی است که در همین دوره در کارخانه و محلهِ، در میان معلم و پرستادر و اقشار مختلف شکل میگیرند. این نیاز امروز مبارزه ما و نیاز آتی برای اعمال اراده خود و حاکمیت مردم ایران با شکل دادن به "کنگره سراسری شوراهای مردمی" ممکن میشود.

مردم آزادیخواه ایران!

تضمین پیروزی بر جمهوری اسلامی، تضمین حاکمیت خود مردم ایران بر سرنوشت خود تنها از کانال شکل دادن به شوراهای مردم امروز و در دل مبارزات روزانه علیه جمهوری اسلامی و حاکمیت "کنگره شوراها" در فردا ممکن است. ما نباید به هیچ چیز کمتر از این رضایت بدهیم. ما در مقابل تلاش نیروهای راست چه در اپوزیسیون و چه از حاکمیت کنده شده، در مقابل همه طرح ها و توطئه هایی که برای ممانعت از دخالت ما در سرنوشت و آینده خود در سرنگونی جمهوری اسلامی و در فردای آن، در مقابل طرح هایی برای دست بدست کردن قدرت از بالا میان بخشهای مختلف بورژوازی، پرچم حکومت شورایی و پرچم "کنگره سراسری شوراهای مردمی" به عنوان شکل حکومتی خود را بلند کنیم و حول آن متحد شویم و آینده خود را رقم بزنیم.

حزب حکمتیست (خط رسمی) مفاد اصلی و اصول پایه ای قانون اساسی پیشنهادی خود برای تضمین وسیعترین آزادی های سیاسی، تامین امنیت و رفاه عمومی جامعه را، زیر عنوان "اصول پایه قانون اساسی پیشنهادی حزب حکمتیست" به "کنگره موسس حکومت آتی"، اعلام کرده است. مفاد این قوانین حقوق اولیه و خدشه ناپذیر همه مردم در ایران است. این قوانین را به عنوان خواست و مطالبات فوری خود اعلام کنیم و حول آن متحد شویم. اینها حقوق خدشه ناپذیر و انسانی ما است و نباید به چیزی کمتر از این قانع شویم.

کارگران!

طبقه کارگر ایران در این دوره با پرچم برابری طلبانه خود، نقش جدی ای در تحولات این دوره داشته است. طبقه کارگر پرچمدار انسانی ترین مطالبات رفاهی، سیاسی و اجتماعی برای کل جامعه بوده است. طبقه کارگر ایران در جنبش آزادیخواهانه مردم ایران نه تنها برای نجات از بختک جمهوری اسلامی، بلکه و بعلاوه برای ساختن جامعه ای آزاد و برابر با پرچم جنبش شوارایی و آزادی و برابری در صف اول جنبش اعتراضی و آزادیخواهانه مردم ایران بوده است. بی تردید سرنگونی جمهوری اسلامی قدم اول در راه رهایی و ساختن جامعه ای آزاد و انسانی است. جنبش شورایی و اتحاد کارگران در مجامع عمومی به عنوان ظرف اتحاد و تصمیم گیری جمعی، قدمی طبقه کارگر ایران را در مقابل بورژوازی و جمهوری اسلامی جلو برده است. اکنون نیز جامعه به طبقه کارگر و به نقش آن چشم دوخته است. امروز جا دارد طبقه کارگر در همه مراکز کار و در همه محلات کارگری، پرچمدار حاکمیت شوراهای مردم و "کنگره سراسری شوراها" به عنوان نوع حکومت مورد دفاع طبقه کارگر برای جایگزینی جمهوری اسلامی باشد. این مهمترین فاکتور در تعیین سیر تحولات آتی به نفع مردم آزادیخواه ایران است. این مهترین ضامن سد بستن جامعه در مقابل همه طرحهای ارتجاعی و از بالا و با اتکا به دولتهای جنایتکار است که به زندگی مردم ایران خون میپاشند. 

حزب حکمتیست (خط رسمی) همه کارگران را فراخوان میدهد که با پرچم حاکمیت شوراها، با دخالت و شکل دادن به آن در محلات زندگی، با تشکیل مجامع عمومی سازمانیافته کارگری در محل کار و با شکل دادن به شوراهای کارگری، زمینه را برای دخالت متحد و سراسری طبقه کارگر و متحد شدن مردم ایران آماده کنند. شرط پیروزی در این دوران دخالت سازمانیافته و متحد طبقه کارگر با پرچم عدالتخواهی کارگری با پرچم آزادی و برابری است.

رفقای کمونیست!

آینده جامعه ایران و تضمین زندگی انسانی، تضمین آزادی و برابری و تضمین پیروزی بر بختک جمهوری اسلامی و ساختن جامعه آزاد و برابر در گرو دخالت جدی و متحد ما کمونیستهای طبقه کارگر است. ما کمونیستها به عنوان بمثابه بخش تعیین کننده در جنبش کارگری، بعنوان مدافعان سرنگونی کامل جمهوری اسلامی توسط یک انقلاب توده ای، پرچمدار وسیعترین و عمیق ترین اصلاحات و پرچمدار انقلاب کارگری، در این دوره نقش تعیین کننده و وظایف سنگینی را بر دوش داریم. کمک به سازماندهی طبقه کارگر در مجامع عمومی کارگری و در شوراهای خود، کمک به سازماندهی مردم و اقشار مختلف در محل کار، در محلات و شهرها و... در شوراهای مردمی بر دوش ما کمونیستها است. ما کمونیستها باید پرچمدار حاکمیت شورایی، پرچمدار شکل دادن به "کنگره سراسری شوراهای مردم ایران" به عنوان شکل حکومتی متضمن دخالت عموم مردم در سرنوشت جامعه باشیم.

تضمین پیروزی ما در گرو اتحاد و دخالت آگاهانه ما از هم اکنون و متحد کردن مردم آزاده حول آلترناتیو "کنگره سراسری شوراهای مردمی" و مطالبات انسانی و برابری طلبانه خود است. تامین دخالت مستقیم مردم در سرنوشت جامعه تنها زمانی ممکن است که از همین امروز دست بکار شد و مردم آزادیخواه را با خواست و مطالبات انسانی مندرج در "اصول پایه ای قانون اساسی" متشکل و متحد کرد.

رفقا!

دوره ای پر تحول را در پیش داریم و جامعه میتواند با دخالت آگاهانه و نقشه مند ما تحولاتی انقلابی را از سر بگذراند. تضمین پیروزی و تضمین جامعه ای آزاد تنها با دخالت هوشیارانه همگی ما به عنوان سازماندهندگان، سخنگویان و نمایندگان بخشهای مختلف جامعه ممکن است.

حزب شما را به تلاشی مشترک در این مسیر، برای شکل دادن به شوراهای مردمی، شوراهای کارگری در همه جا فرامیخواند. در این مسیر ما دست یاری به سوی شما به سوی رهبران و فعالین کمونیست طبقه کارگر دراز میکنیم. پیروزی بر جمهوری اسلامی، عبور جامعه از جنگ و جنایت و خون پاشیدن به زندگی مردم در سیر سرنگونی و بعد از آن، تامین شرایط مناسب برای اعمال اراده مردم ایران در سرنوشت خود از کانال شوراهای مردمی، تضمین آینده ای مرفه و آزاد و انسانی برای مردم ایران در گروه نقش و دخالت اگاهانه ما در این دوره است.

با ما همراه شوید و به این تلاش آزادیخواهانه بپیوندید. 

حزب حکمتیست (خط رسمی)

٢١ اوت ۲۰۲۱