به همکاران عزیز اعتصابی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
کارگران عزیز اعتصابی سلام گرم ما از هفت تپه را بپذیرید.
درود بر اتحاد و همت تون. ما در هفت تپه با دل و جان از مطالبات برحق شما عزیزان که حرف دل همه کارگران و مردم زحمتکش کشور است حمایت می کنیم. ما معتقدیم که تنها قدرت واقعی اتحاد کارگران و بمیدان آمدن یکپارچه آنهاست که هر حساب و کتاب دیگری را تحت تاثیر قرار می دهد. باید این اتحاد را از پائین و با اتکا به خرد جمعی تامین کرد. باید این اتحاد را نگهداشت و تقویت کرد و تنها راه اینکار متکی شدن به خرد جمعی و منفعت جمعی کارگران است. هر سیاستی که جمع کارگران را از تلاش برای منافع واحد جدا می کند، قطعا به نتایج مورد نظر نمی رسد.
🔺 یک هشدار رفیقانه و دوستانه
همکاران عزیز شما بسیار باتجربه هستید و در صنعتی مثل نفت و گاز همیشه سرمشق کارگران ایران بودید. شوراهای کارگری شما در دوران انقلاب در خاطرات پدران ما هنوز زنده اند. با احترام به این سابقه و شما عزیزان، باید بدانیم که دشمن بیکار نمی نشیند. در درون خود ما همیشه تمایلاتی هستند که چشم شان بیشتر به بالا و کمتر به پائین است. حرف ما اینست که این باید برعکس باشد. یعنی چشم مان اساسا به پائین باشد و در هر موردی که تشخیص می دهیم با تکیه به قدرت در پائین در بالا هم مانور بدهیم. مذاکره یک بخش از مبارزه و اعتصاب است. مذاکره وقتی موفق است که قدرت اعتصاب خود را تحمیل کرده است. مذاکره بدون پشتوانه اما خوره اتحاد می شود و آنرا نابود و ضعیف می کند.
نکته مهم تر عناصری هستند که تحت نام "نظر دیگر" اعتصاب کارگران را تخریب و یا به کج راهه می برند تا شکست دهند و تفرقه ایجاد کنند. این تجربه زیسته ما در هفت تپه است. شورای اسلامی کار، تملق گویان کارفرما و مدیریت ضد کارگر، عناصر امنیتی امثال رضا رخشان که مدافع تداوم خصوصی سازی و ظلم کارفرما به کارگران هستند، عناصری که با زبان کارفرمایان و صاحبان مفتخور صنایع حرف می زنند، امثال اینها را هم می شود میان شما عزیزان مشاهده کرد. آن سیاستی که می خواهد اعتصاب را بدون هیچ دستاوردی تمام کند، آن سیاستی که کارگران را از محل کار دور می کند و از تجمع کارگران وحشت دارد و آنرا "امنیتی شدن اعتصاب" می نامد، اینها هر کسی باشند طرفدار زنگنه و کارفرمایان و مدیران و بالائی ها هستند. اینها از عزیزان کارگر صنعت نفت و گاز نیستند.
مهمترین نقطه قوت شما اینست که زمینه اتحاد کارگر پیمانی و رسمی را مثل یک زنجیر محکم کنید. برای این به خرد جمعی تکیه کنید و هرجا حرف واحد را با اتکا به نیروی جمع اعلام کنید. این راه شکستن همه توطئه ها، راه مقابله با سازش های نابجا، راه تحقق مطالبات و راه گسترش اتحاد کارگری است.
تنها تحفه ای که داریم پیشکش یک دسته ساقه نیشکر سبز به سبزی جان های شیفته شما عزیزان و شعار "کارگر نفت و گاز اتحاد اتحاد" است. پیروزی تان را آرزومندیم. از کارگران سراسر کشور می خواهیم که از خواستهای برحق کارگران نفت و گاز و پتروشیمی، از حق تشکل و اعتصاب و تجمع، از ایجاد شوراهای مستقل کارگری حمایت کنید.
 
جمعی از کارگران هفت تپه در بخشهای مختلف
۶ تیر ۱۴۰۰