گاردین: تاثیر اقتصادی کرونا بر خانوارهای انگلیسی بیش از اروپایی‌ها است

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روزنامه گاردین با استناد بر یک تحقیق گزارش داد: خانوارهای انگلیسی باتوجه به پس انداز کمتر، بدهی بیشتر و حمایت رفاهی ضعیف تر با تاثیر بیشتر همه گیری کرونا بر وضعیت درامدی شان در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی همچون فرانسه و آلمان مواجه شدند.

گاردین نوشت: سطح بالای نابرابری درامد انعطاف پذیری مالی خانوارهای فقیرتر انگلیسی را در دوران همه گیری تضعیف کرده است.

نتیجه تحقیق اندیشکده بنیاد رزولشن که قرار است به طورکامل این هفته منتشر شود نشان می دهد که نابرابری درامدی بین خانوارهای انگلیسی، آنها را بیش از همسایگان اروپایی شان در معرض آسیب قرار داده است.

متوسط درامد در انگلیس ۲۹.۴۳۷ پوند در بریتانیا و در فرانسه ۲۹.۳۵۰ پوند است اما یک پنجم از کم درامدترین خانوارهای در سن اشتغال در انگلیسی ۲۰ درصد ضعیف تر از همتایان فرانسوی هستند و یک پنجم از ثروتمندان فرانسوی ۱۷ درصد ثروتمندتر از همسایگان انگلیسی خود هستند.

عده ای ساختار اقتصادی و نابرابری درامدی در انگلیس را دلیل خسارت سنگین این بیماری همه گیر در انگلیس می دانند. برخی از مقام های بهداشت عمومی نیز هشدار می دهند که شیوع ویروس در مناطق کم درامد و مناطقی که امکان کار از خانه وجود ندارد بیشتر است. همچنین برخی هشدار داده اند که در برخی از مناطق بیماری کرونا ممکن است به «بیماری فقرا» تبدیل شود.

پرداخت براساس ساعت کاری در انگلیس به نسبت کمتر از آلمان و فرانسه است و این امر تا حدی به دلیل درآمدهای پایین خوداشتغالی است که نگرانی ها را درباره تاثیر آن بر اقتصاد انگلیس افزایش داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: پس انداز خانوارها تا قبل از همه گیری کرونا در انگلیس در مقایسه با فرانسه و آلمان پایین تر بود.

به رغم درامد پایین انگلیسی ها هزینه های زندگی در آلمان بیشتر از فرانسه و انگلیس است که به دلیل سطح بالای اجاره خصوصی به ویژه برای اقشار کم درامد است.

این تحقیق در کل به این نتیجه دست یافت که ترکیبی از درمد پایین تر در مقایسه با سطح پایین پس اندازهای شخصی و کمک های امنیت اجتماعی کمتر سخاوتمندانه به این معنی است که خانوارهای انگلیسی به ویژه در معرض شوک های اقتصادی همزمان با تداوم بحران کرونا هستند.

دن تاملینسون، اقتصاددان ارشد بنیاد رزولشن، گفت: درآمد عادی خانوارها در سراسر انگلیس، فرانسه و آلمان به طور کلی مشابه است. اما الگوهای پس انداز و هزینه آنها کاملا متفاوت است - و این بدان معنی است که در دوران کرونا به ویژه خانواده های انگلیسی با امنیت مالی بسیار کمتری نسبت به همتایان اروپایی خود مواجه اند.

وی افزود: سطح بالای نابرابری در انگلیس به این معنی است که خانواده های کم درآمد  فقیرتر هستند، پس انداز کمتری دارند و احتمالاً بدهی مالی دارند و اگرچه خانوارهای انگلستان ثروت  بیشتری دارند و بیشتر از خانوارهای فرانسه کار می کنند، سطح حمایت از آنها در صورت از دست دادن شغل شان بسیار ضعیف تر است.