واشنگتن‌پست: تعهد رهبران کواد به امنیت، آزادی و موفقیت هند-اقیانوسیه

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

جو بایدن با اتفاق نظر با رهبران هند، ژاپن و استرالیا متعهد به یک منطقه هند-اقیانوسیه "آزاد، باز، امن و موفق" در قالب یک مقاله منتشر شده در واشنگتن پست شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا به همراه بایدن، رئیس جمهور آمریکا متعهد به سرمایه گذاری در این "منطقه نیازمند" در ضمن توجه به بحران آب و هوایی، همه گیری کروناویروس و مسائل دیگر پیش روی این منطقه شدند.

این رهبران به سونامی سال ۲۰۰۴ که این منطقه را هدف گرفته و چهار کشور عضو به اصلاح گروه "کوآد" را به همکاری برای نخستین بار برای پاسخ به فاجعه واداشت، اشاره کردند.

رهبران این کشورها نوشتند: حالا در این عصر ارتباط تنگاتنگ و فرصت در سراسر هند-اقیانوسیه، ما بار دیگر احضار شده‌ایم تا در حمایت از یک منطقه نیازمند با یکدیگر عمل کنیم.

این چهار رهبر به طرح اهدافشان در خصوص دستیابی به یک منطقه هند-اقیانوسیه "قابل دسترسی و پویا" که حامی " آزادی دریانوردی"، "حل و فصل صلح آمیز مناقشات" و توان کشورها برای "اتخاذ انتخابهای سیاسی خود آزاد از فشار" باشد پرداختند. آنها متذکر شدند که این چشم انداز ایده‌آل در سالهای اخیر "به شک فزاینده مورد آزمایش قرار گرفته است".

بایدن، مودی، سوگا و موریسون متعهد به هماهنگی برای تقویت توافق آب و هوایی پاریس و اهداف آب و هوایی جهان و حل همه گیری کروناویروس از طریق تضمین دسترسی به واکسن شدند.

آنها نوشتند: پایان دادن به این همه‌گیری و بازیابی یافتن از آن، ایستادگی در برابر تغییرات آب و هوایی و پیشبرد چشم انداز منطقه‌ای مشترک ما آسان نخواهد بود. ما می‌دانیم که بدون هماهنگی و همکاری نمی‌توانیم موفق شویم و موفق نیز نخواهیم شد.

این رهبران همچنین متذکر شدند که گروه "کوآد" از دیگر "شرکای همفکری که خودشان را وقف پیشبرد یک چشم انداز مشترک و تضمین صلح و موفقیت کرده‌اند استقبال خواهد کرد.

آنها عنوان کردند: ما می‌دانیم می‌توانیم با رویارویی با بحرانهای جهانی در کنار یکدیگر به تامین امنیت و موفقیت مردممان در خانه همراه با عزم و هدف بپردازیم. آنها اضافه کردند: ما از تراژدی، قدرت و انعطاف پذیری را با هدف متحد شدن و غلبه پیدا کردن بیرون می کشیم. و ما مجددا خودمان را بار دیگر متعهد به یک منطقه هند-اقیانوسیه‌ای که آزاد، باز، امن و موفق باشد می‌کنیم.