تجمع اعتراضی نیروهای شرکتی و حجمی شرکتهای توزیع کشور در مقابل مجلس

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کارکنان و نیرو‌های شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور در اعتراض به آنچه که نابرابری حقوق و مزایا گفته گفته می‌شود دست به تجمع اعتراضی چند صد نفره زدند. حذف آزمون تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، همسان سازی حقوق و مزایای آن‌ها با نیرو‌های رسمی و حذف شرکت‌های واسط تامین نیرو از مهمترین خواسته‌های اعتراض کنندگان بود. آن‌ها با پلاکارد‌های کار مساوی، ولی حقوق نابرابر اقدام به سردادن شعار‌های حمایتی از مجلس کردند.

سرویس صنعت برق نیوز: امروز صبح چندصد نفر از کارکنان و نیرو‌های شرکتی و حجمی شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور در اعتراض به آنچه که نابرابری حقوق و مزایا گفته گفته می‌شود دست به تجمع اعتراضی زدند. این افراد خواهان رسمی شدن بوده و از مجلس درخواست داشتند تا به شرایط فعلی آن‌ها در رسیدن به خواسته‌های خود کمک کند.

حذف آزمون تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، همسان سازی حقوق و مزایای ان‌ها با نیرو‌های رسمی و حذف شرکت‌های واسط تامین نیرو از مهمترین خواسته‌های اعتراض کنندگان بود. آن‌ها با پلاکارد‌های کار مساوی، ولی حقوق نابرابر اقدام به سردادن شعار‌های حمایتی از مجلس کردند.

چند روز قبل‌تر نیز اعتراضی در همین خصوص صورت گرفته بود. این اولین اعتراضات نیرو‌های شرکتی توزیع نیروی برق کشور است که به صورت گسترده انجام می‌گیرد. قبلا نیز اپراتور‌های پست‌های فشار قوی با برپایی اعتراضات اینچنینی توانسته بودند مجلس و دولت را راضی به تبدیل وضعیت نمایند.

ده‌ها هزار نفر از کارکنان و نیرو‌های فعلی شاغل در صنعت برق در استخدام رسمی دولت نیستند و شرایطی حقوقی آن‌ها با وظایف مشابه با نیرو‌های رسمی فاصله چند برابری پیدا کرده است. این نیرو‌ها در دو دهه گذشته و بدون سپری کردن آزمون استخدامی جذب وزارت نیرو شده اند و وزارت نیرو نتوانست برنامه‌ای برای جذب آن‌ها و یا همسان سازی حقوق و مزایای آن‌ها داشته باشد.