گاردین: ۱۵ میلیون فقیر در انگلیس

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

صد‌ها هزار انگلیسی از جمله ده‌ها هزار کودک در سال جاری میلادی به علت بحران اقتصادی که پس از گسترش همه گیری ویروس کرونا در این کشور اتفاق افتاد زیر خط فقر قرار گرفته اند. 

صد‌ها هزار انگلیسی از جمله ده‌ها هزار کودک در سال جاری میلادی به علت بحران اقتصادی که پس از گسترش همه گیری ویروس کرونا در این کشور اتفاق افتاد زیر خط فقر قرار گرفته اند. پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی گاردین در گزارشی که بر پایه‌ی داده‌های نهاد افکارسنجی لگاتوم در لندن تهیه شده نوشت همه گیری ویروس کرونا در انگلیس سبب شده شمار فقرا در این کشور به بیش از ۱۵ میلیون نفر افزایش پیدا کند. این رقم ۲۳ درصد از کل جمعیت انگلستان را در بر می‌گیرد. بر اساس این گزارش در سال جاری نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت فقرا در انگلیس افزوده شده که ۱۲۰ هزار تن از آنان کودک هستند.

در پژوهشی که نهاد افکارسنجی لگاتوم انجام داده به گسترش نابرابر پیامد‌های اقتصادی همه گیری ویروس کرونا در میان گروه‌های مختلف جمعیتی نیز پرداخته شده است. کارگران جوان، کارگرانی که درآمد نسبتا پایینی دارند و کارگران بخش‌های هتلداری، گردشگری و خرده فروشی از جمله گروه‌هایی هستند که بیشترین اثرپذیری را از گسترش همه گیری ویروس کرونا داشته اند.  

تازه‌ترین آمار و ارقامی که منتشر شده نشان می‌دهد شمار مبتلایان به عفونت ویروسی کووید-۱۹ در انگلیس به بیش از یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر افزایش یافته است. بیش از ۵۸ هزار نفر هم تاکنون به علت ابتلا به این عفونت ویروسی جان باخته اند.

هم اکنون برای دومین بار پس از گسترش همه گیری ویروس کرونا در انگلیس، دومین قرنطینه‌ی سراسری با هدف جلوگیری از گسترش دوباره‌ی عفونت ویروسی دارد در این کشور اجرا می‌شود.