قتل بیشتر در انتظار رنگین پوستان در انگلیس

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

جرم شناسان دانشگاه کمبریج می گویند سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس، فقر و نژادپرستی گسترده در این کشور، از علل افزایش به قتل رسیدن غیر سفیدپوستان، در این کشور است.

روزنامه گاردین نوشت: پژوهشگران موسسه جرم شناسی دانشگاه کمبریج اعلام کردند احتمال به قتل رسیدن سیاه پوستان در انگلیس و ولز در مقایسه با سفیدپوستان پنج برابر بیشتر است و در سنین ۱۶ تا ۲۴ سال، جوانان آسیایی تبار، سیاه پوستان و اقلیت‌های نژادی، ۲۴ برابر بیشتر از جوانان سفیدپوست به قتل می‌رسند. 

این پژوهشگران نوشته اند سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت بریتانیا، فقر و نیز نژادپرستی گسترده در این کشور، از علل به قتل رسیدن بیشتر غیر سفیدپوستان، در مقایسه با سفیدپوستان این کشور است.
روزنامه گاردین نوشت این پژوهش با سرپرستی پروفسور لورنس شرمن (Lawrence Sherman)، استاد جرم شناسی دانشگاه کمبریج و با بررسی آمار قتل سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ میلادی در این کشور انجام شده است. در این بررسی، شمار مقتولان در هر یکصد هزار نفر جمعیت نژاد‌های گوناگون در بریتانیا مطالعه و مشخص شد مثلا در ابتدای سال دو هزار میلادی، شمار مقتولان سیاه پوست، ۱۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت این نژاد بوده است.