گاردین: وضعیت اسف بار کودکان پناهنده در انگلیس

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
نماینده ویژه سازمان ملل با انتقاد از سیاست‌های دولت انگلیس در مهار همه گیری کووید ۱۹ در اردوگاه‌های ویژه کودکان پناهنده، این سیاست‌ها را سنگدلانه و غیر انسانی نامید.
روزنامه گاردین نوشت: پروفسور نیلس ملزر (Nils Melzer)، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: سیاست‌های دولت انگلیس برای مهار همه گیری در اردوگاه‌های ویژه کودکان پناهنده، موجب خودزنی و خودکشی در میان این کودکان می‌شود و ممکن است اثر منفی آن‌ها تا پایان عمر درکودکان پناهنده باقی بماند.
به گفته نماینده ویژه سازمان ملل، دولت انگلیس برای مهار همه گیری ویروس کرونا، کودکان پناهنده را تا ۲۳ ساعت در شبانه روز، به تنهایی در سلول‌هایی حبس می‌کند که بر بهداشت روانی این کودکان اثر منفی دارد.
روزنامه گاردین نوشت از ماه مارس امسال، مدیران اردوگاه‌های کودکان پناهنده اختیار دارند کودکان کم سن و سال، حتی ۱۲ ساله را در سلول‌های انفرادی نگاه دارند و در شبانه روز فقط ۴۰ دقیقه به آنان اجازه خروج از سلول‌ها را بدهند.
به نوشته این روزنامه، حدود ۵۰۰ کودک کم‌تر از ۱۸ سال، برای مهار همه گیری کووید ۱۹ در این وضعیت به سر می‌برند و حدود چهار هزار جوان ۱۸ تا ۲۱ ساله نیز در زندان‌های بزرگسالان نگهداری می‌شوند.
پروفسور نیلس ملزر در گفتگو با خبرنگار روزنامه گاردین گفته است: چنین اقدامات غیر انسانی و سنگدلانه‌ای از ابتدا نباید در اردوگاه‌های کودکان پناهنده استفاده می‌شد و اساسا روش مناسبی برای مهار تهدید کووید ۱۹ به شمار نمی‌آید.
وی افزوده است: نگهداری کودکان در سلول‌های انفرادی، اگر بیش از دو هفته طول بکشد، سنگدلی و رفتاری غیر انسانی است.
روزنامه گاردین نوشت دکتر آلیسون استیل (Alison Steele)، پزشک متخصص کودکان نیز گفته است نگاهداری کودکان پناهنده در سلول‌های انفرادی باید پایان یابد، زیرا برای سلامت کودکان و نوجوانان، زیان بار است.