یورش پلیس آلمان در برلین به یكی از ساختمان های مسكونی "چپ گرایان رادیكال"

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

پلیس در برلین یکی از آخرین اسکات های باقی مانده شهر را پاکسازی کرد.

به گزارش بی بی سی انگلیسی، بیش از ۱۵۰۰ افسر پلیس در یك حمله غافلگیر كننده، حدود ۵۰ نفر از ساکنان Liebig 34 را که عضو جامعه چپ رادیکال آلمان بودند، از ساختمان مسكونی شان اخراج کردند.

این ساختمان با پوشش نقاشی دیواری، واقع در بخشی از منطقه برلین شرقی سابق، از سال ۱۹۹۹ دهها نفر را در خود جای داده بود.

مالک ساختمان دو سال پیش تصمیم به عدم تمدید اجاره گرفت و هنگامی که سرنشینان از ترك ساختمان خودداری کردند از آنها شکایت کرد.

پلیس از اوایل روز جمعه اجرای دستور تخلیه را آغاز کرد. چند صد نفر در حالی اعتراض کردند که افراد پلیس ساکنان ساختمان چهار طبقه را یکی یکی بیرون كردند. 

یک وکیل به خبرگزاری فرانسه گفت: "بیرون انداختن مردم در خیابان آنهم در وسط شیوع بیماری كوید-۱۹، وقتی آنها نمی توانند اجاره خود را پرداخت کنند، یك عمل جنایی است."

قابل ذكر است كه پس از فروپاشی دیوار برلین در سال ۱۹۸۹، بسیاری از دانشجویان، جوانان و گروههای چپ و آنارشیست برای اشغال و اسكان در ساختمان های متروکه در مناطق شرقی شهر حرکت کردند. اما بسیاری از مالکان آهسته آهسته پس از فروپاشی دیوار برلین و "پیروزی" دمكراسی بازار، فرصت پیدا كردند تا آخرین دستاوردهای رفاهی از جمله املاک اشغال شده و رایگان خود را به كمك دولت های دست راستی و نهادهای قضایی و امنیتی آنها، پس بگیرند.

منبع: بی بی سی انگلیسی

https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-54483943