گزارشی از مراسم ۸ مارس روز جهانی زن واحد اشتوتگارت

ایران و جهان
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز جمعه، ٨ مارس ۲۰۱۹ برابر با ۱٧ اسفند ۱۳۹۷، به فراخوان گروه زنان اشتوتگارت آلمان متشکل از، سازمان ها و احزاب رادیکال و چپ و حقوق بشری و محیط زیست، از جمله حزب حکمتیست (خط رسمی) و سازمان رهایی زن مراسمی به مناسبت روز جهانی زن در میدان شلوس پلاتس " Schlossplatz"  برگزار شد. مراسم در ساعت ۴ و نیم بعدازظهر با تئاتر مشترک فعالین سازمان رهایی زن و حزب حکمتیست (خط رسمی) و گروه جوانان اشتوتگارت شروع شد. سناریو نویس "مریم رمضانی گیوی" و کارگردان "مهران رمضانی گیوی" در این نمایش وضعیت فعالین و مدافعان زن زندانی در ایران، عدم برابری حقوقی،  نابرابری وضعیت شغلی، و توحش حاکم بر جامعه اختناق زده ایران و جایگاه زن را بیان کرده و برای حاضرین به نمایش درآوردند. این نمایش با استقبال صدها نفری که در تجمع شرکت کرده بودند روبرو شد.

شعارهای این نمایش "نه به زندان شکنجه اعدام"، "دستمزد برابر"، "موقعیت شغلی برابر"، "بیمه بیکاری برای همه"، "حقوق های معوقه باید سریعا پرداخت شوند"، "بیمه مکفی برای همه"، "زنان زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردند"، "حضور زنان در استادیوم ورزشی باید آزاد باشد"، "جنبش ما، رهایی زن"، "هشت مارس،  روزاتحاد ما"، "زنان، کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد اتحاد" و "آزادی برابری، اتحاد جهانی" بودند.
در ادامه جریانات مختلف شرکت کننده در مراسم با سخنرانی، نمایش، رقص و... این روز را ارج نهادند. سپس تمامی شرکت کنندگان با شعارهایی در گرامیداشت هشت مارس به طرف مرکز شهر دست به راهپیمایی زدند.

زنده باد هشت مارس روز جهانی زن

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) - واحد اشتوتگارت

٨ مارس ۲۰۱۹ (۱٧ اسفند ۹۷)

گوشه ای از این مراسم

برای بزرگنمایی بر روی عکسها کلیک کنید.