خالد حاج محمدی: برای آزادی شریفه محمدی

مقالات
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حكم ضد انسانی اعدام برای شریفه محمدی به جرم دفاع از حقوق كارگری و حق زن، به حق موجی از نفرت و اعتراض در ایران و در خارج ایران راه انداخته است. در ایران خواست آزادی بی قید و شرط  و فوری شریفه محمدی به خواست طیف وسیعی از نهادها و شخصیتهای اجتماعی، فعالین زن و فعالین كارگری و ... تبدیل شده است. اعتراض رسمی ۱۶ نفر از زنان زندانی در زندان اوین، اعتراض بازنشستگان شوش، سندیكای كارگران شركت واحد، كانون صنفی معلمان ایران(تهران)، اعتصاب غذای ۵۵ نفر از زندانیان زندان اوین در اعتراض به این حكم،

حمایت كارگران زندانی، رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی... از شریفه محمدی بخشی از این اعتراضات است. همزمان طوماری از جانب خانواده شریفه محمدی در محكومیت این حكم و با خواست آزادی فوری او راه افتاده كه تا كنون بیش از ۵ هزار نفر آنرا امضا كرده اند.

موج وسیع اعتراض به این حکم و تلاش برای آزادی شریفه محمدی به ایران محدود نشده است. در خارج كشور نیز تحرکی وسیع از طرف اتحادیه های كارگری و نهادهای اجتماعی و انساندوست، منجمله اتحادیه های كارگری و نهادها عبارتند از: كلكتیو سندیكایی فرانسه، كنفدراسیون اتحادیه های كارگری دانمارك، كنفدراسیون عمومی كار ایتالیا، اتحادیه های كارگری در ولز، سازمان سراسری كارگران سوئد(ال او)، پلاتفرم سندیكاهای كارگری سوئد- ایران، سازمان عفو بین الملل، در اعتراض به این حكم قرون وسطایی و برای آزادی فوری شریفه محمدی در جریان است.

حكم اعدام شریفه محمدی درست در بحبوبه انتخابات ریاست جمهوری در چهارم ژوئیه و با فاصله کمی روانه كردن تعدادی از فعالین حقوق زن در گیلان برای گذراندن محکومیت ۶۰ ساله شان، تلاش جبونانه جمهوری اسلامی در حمله به جامعه ای است که جدال روزمره آن برای آزادی، برابری و رفاه، زندگی را بر حاکمیت سیاه کرده است. این حكم نه تنها علیه شریفه محمدی كه علیه همه زنان و فعالین كارگری و اجتماعی، علیه همه كسانی است كه برای آزادی و برابری، برای رفاه و امنیت و برای آزادی زن در این جامعه در مقابل حاکمیت صف بسته اند. این حكم قرار است این صف را وادار به سکوت و تسلیم كند. 

موج حمایت سازمانهای کارگری، فرهنگیان، بازنشستگان، حمایت نمایندگان کارگری و زنان آزادیخواه و سوسیالیست اسیر در زندانهای جمهوری اسلامی، اتحادیه های کارگری در کشورهای اروپایی و .... از شریفه محمدی، صدای جامعه ای است که اعلام میکند نه فقط سکوت و تسلیمی در کار نیست، که دست درازی به زندگی یک عضو این جامعه با مقاومت و تقابل چند میلیون نفر، که یک سر آن در زندان اوین و سر دیگر آن در دانمارک و فرانسه است، روبرو خواهد شد. 

حکم جبونانه اعدام شریفه محمدی یکبار دیگر قدرت طبقه کارگر و زنان و مردم آزادیخواه در ایران را تمام قد در مقابل چشمان وحشتزده جمهوری اسلامی قرار داد. 

مقابله امروز با این توحش برای ما مردم آزادیخواه برای طبقه كارگر و زنان و نسل جوان و برای جنبش اعتراضی وسیع و انسانی، كه ترس و هراس و وحشت را در صف دشمنان ایجاد كرده است، در تقابلهای آتی و پیش رو تعیین کننده است. باید با قدرت و گستردگی بسیار بیشتری نشان داد اینتعرض به یک عضو جنبش کارگری، یک عضو جنبش حق زن با چه موج عظیمی از خشم و نفرت و اعتراض روبرو خواهد شد.  باید حاکمیت و دستگاه عریض و طویل شکنجه و سرکوبش را از کرده خود پشیمان كرد! باید كاری كرد كه هیچ قاضی مرتجعی جسارت تکرار چنین گستاخی هایی را به خود ندهد.