تشکل مستقل کارگری موجود در هفت تپه (مجمع نمایندگان کارگری) مورد حمایت همه ماست!

مقالات
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ما ضمن اینکه بارها اعلام کردیم که شورای اسلامی کار را قبول نداریم اعلام میکنیم که در طی این چند سال، تشکل مستقل کارگری هفت تپه فقط یعنی #مجمع_نمایندگان_کارگری با روش #خرد_جمعی و #شورایی.

ما کارگران هفت تپه در سال ٩٧ (یعنی سه سال قبل)، انتخابات انجام دادیم و به این عزیزان رای دادیم. منتها تشکل ما اینطور نیست که کسی که سال ٩٧ رای آورد برای همیشه به عنوان نماینده ما باقی بماند. یک تعداد که خیانت کردند یا حتی به انتخاب خودشان سکوت اختیار کردند به صورت کارگری و با خرد جمعی از نمایندگی کارگری کنار گذاشته شدند و دیگر نماینده ما نیستند.

#تشکل_مستقل_کارگری شاخ و دم ندارد و چیز عجیبی نیست که کارگران بلد نباشند ایجاد کنند و لازم باشد یک فیلسوف از یک جایی بیاید و به ما اموزش بدهد. البته که این نوع #تشکل کارگری که در هفت تپه داریم بر اساس شرایط هفت تپه و نیازهای خود ما انتخاب شده و پاسخگوی نیازهای ماست. اگر چه همیشه تجارب جدید و ابداعات تازه، از زمینه های قبلی و تجارب دیگر هم استفاده میکند و یک شبه از آسمان نمی آید و زاییده ذهن نیست. ما در این راه از تجارب و نقاط قوت و ضعف تجارب قبل از خودمان و از تجارب جاهای دیگر استفاده کردیم و کارگران همیشه نیاز دارند با هم تبادل تجربه کنند.

ما تشکلی درست کردیم که نماینده و هیات مدیره اش همین فعالین دلسوز هستند. اما قرار نیست برای چهار سال و هشت سال و ده سال فقط همین ها باشند. این جمع نمایندگان، تغییر کردند و افراد جدیدی به جمع فعالین و نمایندگان ما اضافه شدند. چطور این اتفاق افتاد؟ افرادی که دلسوز هستند و ما در مبارزه روزمره متوجه میشویم که توان نمایندگی از مطالبات ما را دارند و مثلا اجازه دارند سخنرانی کنند، روی سنگر بروند (و برای دفعات بعدی هم شایستگی دارند که باز بتوانند روی سنگر بروند)، یا در جلسات مختلف با مقامات شرکت کنند. حتی برای شرکت کردن یا شرکت نکردن این فعالین و نماینده های کارگری در جلسه با مقامات و مسئولین، باز خود ما در تجمع و مجمع عمومی روزانه خود نظر میدهیم که این عزیزان به جلسه بروند یا نروند. اگر شخصی خارج از خواسته جمعی کارگران حرکت کند اول به او تذکر میدهیم و برایش توضیح میدهیم که چرا کارش اشتباه است. اگر ادامه داد به طور اتوماتیک از نمایندگی کارگری کنارش میگذاریم.

این روش که از سال ٩٧ به بعد در هفت تپه ایجاد کردیم یعنی روش خرد جمعی و شورایی که یک لازمه اش یعنی #مجمع_عمومی و تجمعات پر تعداد کارگران است. #مجمع عمومی، به تنهایی تشکل ما نیست. کما اینکه تشکل ما بدون #مجامع_عمومی و بدون داشتن روش شورایی و بدون دخالت دادن نظرات همه ما، بدون فایده خواهد بود.
ما از نمایندگان خود و از تشکل خود یعنی مجمع نمایندگان کارگری دفاع میکنیم اما ضمنا در مجامع عمومی خود تعیین میکنیم که این عزیران مجاز به انجام چه کاری هستند یا نیستند. اگر هم در این راه کم و کسری هست و بالا و پایینی میشود مثل همه کارهای جمعی قطعا ما هم نیاز داریم به مرور زمان، نقد بکنیم و نقد بشویم و روشمان را پخته تر و بهتر بکنیم. اما ما با این نوع تشکل و به روش خرد جمعی، موفق شده ایم در این چند سال مبارزه مان را به پیش ببریم و این روش را روشی کارامد میدانیم. برخلاف روشهای دیگر که در آن فقط چند نفر منتخب در طی سال های متمادی، به جای همه تصمیم میگیرند انگار که گویی یک ظرف، تشکل، حق امضا و ...به صورت موروثی در اختیار یک یا دو یا سه نفر محدود و ثابت گذاشته شده باشد که ما این را قبول نداریم. بلکه با روش جمعی که خودمان در پیش گرفته ایم، در تعیین سرنوشت خودمان مشارکت داریم و به عنوان کارگر در مسائل ریز و درشت مربوط به خودمان دخالت میکنیم.

خرد جمعی و روش شورایی، روشی است که ما مثل روح اصلی کار در بدن تشکل خود یعنی مجمع نمایندگان دمیده ایم. هر کدام بدون دیگری ناقص خواهد بود.

ضمنا ما برای تقویت و ترمیم مجمع نمایندگان کارگری، همیشه حواسمان هست که افراد جدید و تازه نفس و تلاشگر به این تشکل اضافه شوند.
در نهایت و باز هم اعلام میکنیم که شورای اسلامی کار، مدت اعتبارش منقضی شده ضمنا قبل از اینکه منقضی شود هم مورد قبول ما کارگران هفت تپه نبود و ما طی دو هزار امضا اعلام کردیم که در خدمت کارفرما و ضد منافع کارگران هفت تپه است. همچنین اعلام میکنیم که تنها تشکل مورد قبول ما در هفت تپه، همان مجمع نمایندگان کارگری و تنها روش مورد قبول ما برای پیشبرد مطالبات و اهدافمان، روش خرد جمعی و شورایی است که در زمان برگزاری مجامع عمومی کارگری ما تصمیم گیری میکند. نمایندگان واقعی ما هم همین فعالین مستقل کارگری هستند.

جمعی از کارگران هفت تپه - چهارشنبه - ۷ مهر ۱۴۰۰