طبقه کارگر و برده داران افسار گسیخته

مقالات
شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

طبق اطلاعیه سندیکای شرکت واحد، اخیرا ٤٢ نفر از کارگران آذر آب اراک توسط قضات جمهوری اسلامی در شعبه ١٠٦ کیفری به یک سال زندان و ٧٤ ضربه شلاق و یک ماه کار اجباری و بی مزد در راه آهن شهرستان اراک محکوم شده اند."جرم" کارگران اراک اعتراض به بی حقوقی و راهپیمایی آنها در سال گذشته بوده است.
همراه و همزمان با این حکم، دیوان عالی کشور حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه زندانی که در اعتراضات آبانماه ٩٨ دستگیر شده اند را تائید کرده است. طبق اخباری که سازمان حقوق بشر منتشر کرده است، این سه نفر پیشتر در دادگاه انقلاب تهران به حبس، شلاق و اعدام محکوم شده اند. وکلای این سه زندانی که "جرمشان" اعتراض به فقر و محرومیت و جنایات حاکمان بر مردم است، در تلاشند که این احکام اجرا نشود. همزمان سپیده قلیان برای "اجرای حکم" ۵ سال زندان راهی زندان قرچک شد.

این افسار گسیختگی در شرایطی است که هنوز عربده کشی های قوه قضائیه و ادعاهای پوچ یکی از جنایتکارترین سران حاکمیت، رئیسی، مبنی بر "عطوفت و عدالت این دستگاه"، به گوشها میرسد. این در شرایطی است که هنوز منت گذاری آنها بر کارگران هفت تپه و ریاکاری در عدم اجرای حکم زندانیان هفت تپه، مزین میدیای رسمی است. این توحش آشکار اما از قدرت دستگاه سرکوب و موقعیت مناسب حاکمان سرچشمه نمیگیرد. این اوج استیصال و درماندگی حکومتی است که پرده از توحش او نه تنها برداشته شده که جامعه عموما و طبقه کارگر ایران بطور ویژه او را به چالش کشیده است. این آخرین خاکریزه حاکمیتی است که برای ادامه حیات و ماندگاری در آن سنگر گرفته اند. احکام اعدام، زندان، شلاق و کار اجباری به جرم اعتراض به فقر، اعتراض به استبداد و بردگی، نه فقط طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را عقب نمیراند، که عزم مردم برای رفتن این جانیان را جزم تر خواهد کرد.
این بربریت کامل بورژوازی و دولت و قوه قضائیه شان از جانب طبقه کارگر جواب خواهد گرفت. مدتها است دوره قمه کشی و بربریت، دوره برده داری آنهم از نوع اسلامی آن تمام شده است. مردم متمدن جهان مجسمه برده داران و برده فروشان قرون وسطی را در کشوهای بزرگ و قدرتمند جهان پایین می آورند و برده داران نوین از ترس جان خود هفت طبقه زیر زمین در کاخ سفید مخفی میشوند. برده داران مدرن در لندن و پاریس و برلین و... دست از پا درازتر خود و پلیس و اسبها و سگهایشان را به سکوت و آرامش دعوت میکنند تا که مورد حمله قرار نگیرند و پرچمهای سفید را بلند کرده اند که این دوره را سالم سپری کنند. در چنین دنیایی فقط استیصال و هراس از به زیر کشیده شدن میتواند دلیل این درجه از درندگی و دست و پا زدن حاکمان بر ایران علیه طبقه کارگر و مردم محروم باشد. این دست درازی ها و فرمان و احکام جلادان را باید قطع کرد و صادرکنندگان آنرا جای خود نشاند.

جامعه ایران، مردم آزادیخواه و طبقه کارگر از هفت تپه و فولاد، از معدن کرمان تا آذر آب و هپکو، از پتروشیمی ها تا نفت و گاز و ... در جدالی انسانی برای رفاه و آزادی و عدالت با حکام جنایتکار هستند. جلاد صدای پای این صف را شنیده است و چون مار زخمی به خود میپیچد. ما کارگران و مردم شرافتمند و عدالتخواه ایران سر این مار زخمی را خواهیم کوبید! این روز دور نیست!
حزب حکمتیست(خط رسمی) ضمن محکوم کردن این توحش، طبقه کارگر و مردم شرافتمند را به اعتراض علیه این احکام و علیه بربریت جمهوری اسلامی فرامیخواند.

حزب حکمتیست(خط رسمی)

٢٤ ژوئن ٢٠٢٠