آدم ربایی: جولیان آسانژ ربوده شد

دستگیری جولیان آسانژ؛ دادگاه بریتانیا بنیانگذار ویکی‌لیکس را مجرم شناخت.
وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه همزمان با حضور جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در دادگاهی در لندن با صدور بیانیه‌ای اتهاماتی را متوجه او کرد.
بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا جولیان آسانژ برای «سرقت» اطلاعات طبقه بندی شده با چلسی منینگ «همدست» بوده است. طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا جولیان آسانژ ممکن است به حداکثر پنج سال زندان زندان محکوم شود.
بنیانگذار ویکی لیکس که روز پنجشنبه در لندن دستگیر شد با حضور در دادگاهی در لندن اتهام وارده به خود مبنی بر خودداری از حضور در دادگاه و نقض مقررات وثیقه را رد کرد. در مقابل دادگاه بریتانیا بنیانگذار ویکی لیکس را به دلیل نقض مقررات آزادی مشروط خود مجرم تشخیص داد.
همزمان با این تحولات وکیل جولیان آسانژ اعلام کرد که جان موکلش در صورت استرداد او به ایالات متحده در خطر خواهد بود. وکیل بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس بازداشت موکلش و لغو موقعیت او به عنوان پناهنده سیاسی را واکنش دولت اکوادور به طرح اتهام «فساد مالی» علیه رئیس جمهوری اکوادور دانست.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بازداشت جولیان آسانژ از پلیس بریتانیا به دلیل نقض «شأن انسانی» بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس انتقاد کرد.
جولیان آسانژ ساعاتی پیش از این در لندن دستگیر شد. اسکاتلندیارد تأیید کرد که آقای آسانژ به درخواست ایالات متحده برای استرداد وی به این کشور بازداشت شده است.
وزارت کشور بریتانیا تأیید کرد که نیروهای پلیس این کشور روز پنجشنبه آقای آسانژ را دستگیر کرده‌اند و وی در بریتانیا به‌ درستی به عدالت سپرده می‌شود. دستگاه قضایی بریتانیا نیز نوشت که آقای آسانژ روز پنجشنبه به دادگاه وست‌مینستر منتقل خواهد شد.
پلیس بریتانیا نیز اعلام کرد که مسئولان سفارت اکوادور پس از لغو مصونیت سیاسی آقای آسانژ مأموران پلیس را به درون ساختمان سفارت فراخوانده‌اند.
یورونیوز